Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy

Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język
polski
Rok wydania
2020

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie