Model doskonałości można zdefiniować jako zbiór zasad kompleksowej oceny organizacji, który często wykorzystywany jest jako podstawa konkursów jakości. Europejski Model Doskonałości EFQM pozwala na doskonalenie organizacji m.in. poprzez kompleksowe podejście, identyfikację mocnych i słabych stron organizacji czy zwiększenie zaangażowania pracowników w doskonalenie. Celem niniejszego referatu jest analiza działań doskonalących zidentyfikowanych u laureatów XXIII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości, który tak jak Polska Nagroda Jakości swoje zasady opiera na Modelu EFQM. Analiza raportów tych jednostek dowodzi, że organizacje na najwyższym poziomie skuteczności zarządzania stosują wiele metod i narzędzi, które pozwalają na ciągłe doskonalenie procesów. Podmioty te wykazują podejście systemowe, monitorują wszystkie procesy w organizacji. Cały czas też analizują potrzeby i oczekiwania klientów. Kierownictwo daje dobry przykład i angażuje pracowników do zmian poprzez m.in. różnego rodzaju systemy motywacyjne. Otrzymane nagrody i wyróżnienia stanowią potwierdzenie zaangażowania laureatów w procesy ciągłego doskonalenia organizacji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2021