W pracy przeprowadzono badanie możliwości podwyższenia efektywności transportu rurociągowego gazu ziemnego. Przeanalizowano różnorodne aspekty z zakresu procedur projektowania. Zaproponowano modele określania kosztów kapitałowych (inwestycyjnych) i kosztów zmiennych. Określono równania jednostkowych kosztów całkowitych (rocznych), które poddano „quasi-optymalizacji”, w celu wyznaczenia średnic racjonalnych dla gazociągów.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Adam Kielak
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.15199/9.2019.9.1
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2019
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Efektywność przewodowego transportu paliw gazowych. Część 2" link otwiera się w nowej karcie