W projekcie, który zostanie opisany w niniejszym rozdziale, założonym celem było stworzenie ambisonicznej mapy Trójmiasta w formie aplikacji internetowej. Materiały wideo w technologii 360° z dźwiękiem w postaci sygnału ambisonicznego zostały zarejestrowane w wybranych lokalizacjach uznanych za charakterystyczne dla tej aglomeracji. Celem badawczym projektu było porównanie dostępnych algorytmów miksowania sygnałów ambisonicznych przez przeprowadzenie testów odsłuchowych. Wykonano test porównań parami, aby uzyskać informacje o preferencjach odnośnie do występowania w nagraniach ambisonicznych dodatkowego podkładu stereo oraz jego poziomu głośności. W drugim z testów zbadano, jaki wpływ na odbiór nagrania ambisonicznego ma sposób oraz stopień jego przetwarzania. Wnioski z analizy wyników obu testów posłużyły jako wskazówki przy postprodukcji nagrań. Otrzymane materiały zostały zamieszczone na interaktywnej mapie w aplikacji internetowej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.37190/ido2021
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2021
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Ambisoniczna mapa wybranych miejsc w Trójmieście z obrazem 360°" link otwiera się w nowej karcie