Zagadnienie dotyczące fundamentów palowych pracujących w grupie pozostaje wciąż nierozwiązane. Pomimo wielu badań doświadczalnych oraz przeprowadzonych analiz naukowych, trudno w sposób jednoznaczny sformułować i przedstawić metodę obliczeniową, która w pełni odzwierciedla rzeczywiste warunki pracy posadowienia pracującego w grupie. Podstawowymi wartościami, które należy ustalić podczas prac projektowych oraz wykonawczych dla omawianej tematyki to przede wszystkim nośność pali oraz wartości ich osiadania. W niniejszym artykule, przedstawiono analizę osiadań dla podpory oraz przyczółka wiaduktu drogowego nad obwodnicą S7 w ciągu ul. Żuławskiej w Elblągu, posadowionego na prefabrykowanych palach żelbetowych pracujących w grupie. Analiza ma na celu znalezienie zależności pomiędzy ogólnodostępną teorią, obliczeniami analitycznymi, numerycznymi i wreszcie faktycznymi rezultatami otrzymanymi z badań terenowych oraz monitoringu. Rezultaty otrzymane z własnych, niezależnych obliczeń, porównano z wartościami posadowienia wyznaczonymi w projekcie technologicznym.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2021