Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Zaangażowanie konsumenta w usługach w ujęciu logiki dominacji usługowej

W odniesieniu do opracowanego modelu koncepcyjnego integrującego teorie zaangażowania klienta (ang. CE) i logiki dominacji usług (ang. S-D logic) zrealizowano badanie ilościowe wśród konsumentów usług. Wyniki badania pozwoliły na weryfikację założeń teoretycznych i potwierdzenie słuszności zakładanych powiązań między zmiennymi modelu. Wykorzystując konfirmacyjną analizę czynnikową (ang. CFA), potwierdzono strukturę czynnikową badanej koncepcji teoretycznej. Natomiast przeprowadzona analiza modelowania równań strukturalnych (ang. SEM) potwierdziła bezpośredni pozytywny wpływ przyczyn związanych z logiką dominacji usługowej na zaangażowanie konsumenta oraz bezpośredni pozytywny związek między CE a konsekwencjami wynikającymi z S-D logic. Ponadto w przypadku hipotez złożonych potwierdzono mediacyjny efekt zaangażowania konsumenta w zależnościach występujących pomiędzy integracją zasobów i uczeniem się konsumenta a wszystkimi trzema konsekwencjami związanymi z logiką dominacji usługowej uwzględnionymi w modelu strukturalnym (rozwojem zasobów niematerialnych konsumenta – indywidualnych i interpersonalnych oraz współtworzeniem wartości), wykazując w ten sposób pozytywny pośredni związek pomiędzy analizowanymi konstruktami.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
Język
polski
Rok wydania
2021

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zaangażowanie konsumenta w usługach w ujęciu logiki dominacji usługowej" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie