Przestrzeń architektoniczną można analizować w wielu równoległych rozwarstwieniach zależnych od rozpatrywanego aspektu lub dokonującego się wydarzenia. Kiedy celem prowadzonych w tej przestrzeni lub w odniesieniu do niej działań jest przekazywanie określonej wiedzy, wartości, idei lub prowokowanie nieprzypadkowych postaw można traktować ją jako przestrzeń edukacji. Założony cel uzasadnia sposób jej formowania lub wykorzystania. W tekście skupiono się, w kontekście architektonicznej przestrzeni edukacji, na przedstawieniu konkretnego działania autorskiego: projektu edukacyjnego. Pełni on nie tylko rolę popularyzatoską w zakresie teorii architektury, ale także ma w swoim założeniu na celu współkreowanie bądź wzmocnienie aktywnych postaw pozwalających na przepływ informacji, emocji i wartości.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Przestrzenie architektury. Przestrzeń edukacji" link otwiera się w nowej karcie