Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Trust in Electronic Word-of-Mouth (eWOM): the concept and the most important determinants

eWOM and trust in it is now the most important factor in determining buyers' purchasing behavior. Familiarity with the determinants of trust establishes the formation of appropriate marketing activities. However, the growing number of new forms of eWOM and its increasingly complex and multidimensional nature have created a lot of confusion. The article aims to organize the concepts related to trust in eWOM, to indicate the most important known determinants and future research directions. Thanks to the analysis of the literature, it was shown that future research on trust in eWOM should take into account more advanced models that include the multidimensionality of eWOM and trust, as well as individual product categories and customer characteristics.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
angielski
Rok wydania
2022

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Trust in Electronic Word-of-Mouth (eWOM): the concept and the most important determinants" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie