Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, w którym deficytowe są umiejętności komunikacyjne oraz możliwości uczenia. Edukacja i terapia dzieci z autyzmem wymaga zindywidualizowanego podejścia, gdyż występowanie i nasilenie objawów jest u nich różnorodne. Rozwiązania technologiczne, wspierające procesy terapeutyczne w autyzmie, muszą spełniać wiele kryteriów, oprócz ogólnej użyteczności czy też dopasowania do wieku dzieci. Projektowanie i specyfika rozwiązań informatycznych wspomagających terapię była i nadal jest przedmiotem badań na Politechnice Gdańskiej. W ich wyniku powstał zestaw aplikacji mobilnych, wspomagających terapię dzieci z autyzmem w nurcie behawioralnym o przełomowym znaczeniu, m. in. ze względu na istotne ograniczenia dostępnych w Polsce rozwiązań. Przyjazne Aplikacje są udostępniane nieodpłatnie w sklepie Google Play i korzystają z nich nie tylko placówki terapeutyczne, ale także indywidualni rodzice.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.15199/59.2021.3.5
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2022
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "E-technologie wspomagające terapię dzieci z autyzmem" link otwiera się w nowej karcie