The tourism industry, interesting and challenging, faces structural human resource problems such as skills shortages and staff turnover, seasonality and a high percentage of small to medium enterprises whose employees have limited time for training or education. Large tourism enterprises often span countries and continents, such as hotel chains, airlines, cruise companies and car rentals, where the employees need similar training — a costly activity. Although hospitality and tourism educational resources have expanded and evolved during the last two decades, online courses — particularly free and open courses — remain limited. Electronic learning (eLearning) can help address some of these training issues (Cantoni et al., 2009; Kalbaska, 2012; Kuttainen and Lexhagen, 2012; Sigala, 2002).
Autorzy
- Jamie Murphy,
- Nadzeya Kalbaska,
- dr Lorenzo Cantoni,
- Laura Horton-Tognazzini,
- Peter Ryan,
- Alan Williams
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.4337/9781784714802
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2018
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Massive Open Online Courses (MOOCs) in hospitality and tourism" link otwiera się w nowej karcie