W cyfrowym środowisku współczesnych mediów algorytmy mogą tworzyć tekstowe i wizualne treści dziennikarskie oraz wiele wersji tego samego artykułu z uwzględnieniem potrzeb poszczególnych odbiorców/użytkowników . Algorytmizacja dziennikarskiej pracy jest coraz chętniej wykorzystywana w zarządzaniu organizacjami mediów, a analizy danych o czytelnikach, widzach i słuchaczach decydują o podejmowanych tematach zastępując tradycyjnego dziennikarskiego „nosa” i ułatwiają reklamodawcom dostęp do odbiorców. Obecność dziennikarza w procesie powstawania i dystrybucji treści medialnej nie jest już niezbędna. Coraz powszechniejsza presja algorytmizacji dziennikarstwa skłania do badań nad zawodową tożsamością dziennikarzy i nad podejmowanymi przez nich strategiami w obliczu nowych technologii. W artykule sugeruję, że dogodną badawczą perspektywą pozwalającą uzyskać wzgląd w postawy wobec algorytmizacji tworzenia i dystrybucji dziennikarskiej treści jest koncepcja liminalności.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2023