Artykuł omawia koncepcję przebudowy Mostu Średnicowego w Warszawie, który, ze względu na zły stan techniczny i nieprzystosowanie do współczesnych wymagań, wymaga rekonstrukcji. Planowana przebudowa obejmuje wykorzystanie istniejących filarów nurtowych oraz wydłużenie mostu, co pozwoli na eliminację wiaduktów nad Wisłostradą i Wybrzeżem Szczecińskim. Przedstawiono trzy warianty konstrukcyjne: kratownicę o zmiennej wysokości, skrzynkowe przęsła blachownicowe oraz konstrukcję nawiązującą do pierwotnego projektu z lat 20. XX wieku. Analizy nośności i detali konstrukcyjnych wykonano przy użyciu zaawansowanych modeli numerycznych w środowisku MES SOFiSTiK. Ostatecznie inwestor wybrał do dalszego projektowania wariant łukowy. Prace projektowe były częścią większej modernizacji całej Linii Średnicowej w Warszawie, której realizacja ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania stołecznego węzła kolejowego.
Autorzy
- dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Mikołaj Binczyk link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Przemysław Kalitowski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Piotr Żółtowski,
- Sebastian Chylewski,
- Daniel Pełka,
- Tomasz Jabłoński
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2024
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy" link otwiera się w nowej karcie