This systematic literature review aimed to investigate the extent to which transport-related interventions induced a reduction in car use. Both qualitative synthesis and meta-analysis were employed. The synthesis included 31 original studies, while the meta-analysis included 21. Of the qualitatively synthesised studies, 74 % demonstrated that interventions were effective in reducing car use. The pooled estimates of the effects showed a significant reduction in car usage with a mean effect size of Hedges’ g = -0.117 (p = 0.024). The effect strongly varies across the studies due to considerable heterogeneity (I2 = .98, with a 95 % prediction interval from −0.589 to 0.355). At the moderator level, no significant differences were identified in the mean effect sizes for any subgroups, and the key factors could not be distinguished. The current body of evidence highlights that transport-related interventions can significantly influence car usage reduction, while literature suggests that this may benefit environment and society.
Autorzy
- dr inż. arch. Romanika Okraszewska link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Aleksandra Romanowska link otwiera się w nowej karcie ,
- Dana Clarissa Laetsch,
- mgr inż. Anna Gobis link otwiera się w nowej karcie ,
- Profesor Lucia Reisch,
- Carlijn B.M. Kamphuis,
- Jeroen Lakerveld,
- dr Piotr Krajewski link otwiera się w nowej karcie ,
- Anna Banik,
- Nicolette R. Den Braver,
- Sarah Forberger,
- Hermann Brenner,
- dr hab. inż. Joanna Żukowska link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1016/j.trd.2024.104217
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2024
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Interventions reducing car usage: Systematic review and meta-analysis" link otwiera się w nowej karcie