W literaturze zagadnienia związane z modelami doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw, modelami zarządzania relacjami, modelami doskonałości EFQM oraz obszarami logistycznymi funkcjonują rozłącznie. Opracowany model w postaci MAPY RELACJI pozwala na pokazanie jak wyglądają korelacje między obszarami logistycznymi, obszarami działalności w odniesieniu do modeli doskonałości EFQM, modelami doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw i modelami zarządzania relacjami, jak w rzeczywistości wyglądałoby doskonalenie w danym obszarze, jak również, jakie problemy mogą wystąpić na miejscach styku między poszczególnymi składowymi tej mapy. Model jest narzędziem diagnostycznym i badawczym. Pozwala na ocenę bieżącego poziomu zaawansowania doskonałości zarządzania łańcuchem dostaw i zarządzania relacjami w tym łańcuchu oraz wskazanie dla zespołu przeprowadzającego proces doskonalenia zakres działań niezbędnych, aby uzyskać pożądany poziom zaawansowania, zarówno doskonałości zarządzania, jak i zarządzania relacjami w łańcuchu dostaw. Zaprezentowany model może być bardzo pomocnym narzędziem, które wypełnia lukę aplikacyjną w zakresie doskonalenia logistycznego łańcucha dostaw w usługach w ujęciu relacyjnym, gdyż stanowi on wytyczne uzyskania skutecznego i efektywnego funkcjonowania łańcucha dostaw na drodze budowania odpowiednich powiązań między ogniwami tego łańcucha.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2023
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Doskonalenie logistycznego łańcucha dostaw w usługach w ujęciu relacyjnym" link otwiera się w nowej karcie