Marketing research has been through a significant evolution in the digital age. The evolution of technology has had a cross-cutting impact on the discipline. In light of this, a perspective is presented on how this impact has been reflected in marketing research. A review of traditional techniques is provided, followed by a description of the reconceptualization of traditional methods resulting from the application of new technologies. This is followed by a presentation of new methods that have emerged as a result of technological advances and because there is a new context in which they need to be studied. Finally, the implications for analyzing data resulting from new algorithms and technologies are also discussed.
Autorzy
- dr inż. Anna Trzaskowska link otwiera się w nowej karcie ,
- Paulo Botelho Pires,
- José Duarte Santos
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1201/9781003384960-6
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2024
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "The Digital Research Revolution" link otwiera się w nowej karcie