W pracy zaprezentowano sposób modelowania przełączalnego silnika reluktancyjnego wraz z całym układem napędowym. Przełączalne silniki reluktancyjne, w odróżnieniu od silników innych typów, wymagają zasilania z przekształtnika energoelektronicznego wraz z systemem sterowania. Dla analiz symulacyjnych pełnego układu jest pożądane dysponowanie modelem obwodowym przełączalnego silnika reluktancyjnego. Obwodowy model silnika jest szczególnie przydatny wtedy, gdy symulacje są przeprowadzane dla różnych algorytmów i parametrów sterowania. Przedstawiono wybrane wyniki symulacji ilustrujące poprawność działania opracowanego modelu i jego przydatność do modelowania układów napędowych z przełączalnymi silnikami reluktancyjnymi.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2002
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Modelowanie układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym" link otwiera się w nowej karcie