Omówiono problematykę właściwości licznej grupy materiałów łożyskowych metalowych i niemetalowych, stosowanych w łożyskach ślizgowych okrętowych linii wałów. Określono wymagania dla tych materiałów oraz omówiono warunki pracy łożysk ślizgowych. Podano krótkie charakterystyki najczęściej stosowanych materiałów tzn. białych metali cynowych, białych metali ołowiowych, białych metali kadmowych, brązów, mosiądzów, stopów aluminium, materiałów wielowarstwowych, tworzyw sztucznych, gumy, drewna i materiałów drewnopochodnych.Następnie porównano te materiały pod względem ich właściwości użytkowych i eksploatacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono materiałom stosowanym w łożyskach wspornikowych i pochew wyjściowych linii wałów.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2002