Referat zawiera opis mostu przez odnogę Odry - Regalicę w Szczecinie. Nowa miejska trasa komunikacyjna w Szczecinie, w ciągu której zlokalizowano most, stanowi przedłużenie w kierunku wschodnim centralnej arterii miejskiej Szczecina nazywanej Trasą Zamkową. Opisany most ma odciążyć istniejący Most Cłowy wybudowany w latach 60-tych XX wieku. Umożliwi to wykonanie kompleksowego remontu tego mostu, który nie był możliwy dotychczas ze względu na duże natężenie ruchu i brak możliwości objazdu. Most składa się z trzech zespolonych, niezależnych konstrukcji nośnych - 2 pod oddzielne trójpasmowe jezdnie1 - pod linię tramwajową o całkowitej długości ok. 540 m każda. Po raz pierwszy w Polsce zastosowano żelbetowe płyty dolne w partiach nad podporowych dźwigarów głównych. Zastosowano łączniki listwowe łączące płyty żelbetowe (górną i dolną z belkami stalowymi). Przekrój poprzeczny na długości zmienny - w przęsłach otwarty, w partiach nad podporowych skrzynkowy.
Autorzy
- Józef Głomb,
- Kazimierz Furtak,
- Zbigniew Skoplak,
- Mariusz Sobczyk link otwiera się w nowej karcie ,
- Krzysztof Wąchalski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2002
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Most przez Regalicę w Szczecinie jako element trasy miejskiej" link otwiera się w nowej karcie