Przedstawiony hybrydowy system sterowania statkiem w sytuacji kolizyjnej na morzu, ma umożliwić nawigatorowi podjęcie decyzji pozwalającej na bezpieczne przejście przez dany akwen z uwzględnieniem warunków pogodowych, i spotkanych ograniczeń nawigacyjnych o charakterze statycznym i dynamicznym. System ten łączy pracę dwóch technik komputerowych, algorytmów ewolucyjnych do wyznaczania optymalnej ścieżki przejścia i sterowania rozmytego do kierowania statkiem po zadanej ścieżce przejścia. Przedstawiona publikacja łączy w sobie w jednym systemie, dwie techniki komputerowe, algorytmy ewolucyjne do wyznaczenia optymalnej ścieżki przejścia statku oraz logikę rozmytą do sterowania po wyznaczonej ścieżce przejścia.
Autorzy
- Andrzej Łebkowski,
- Roman Smierzchalski
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2003
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Hybrid system of safe ship steering at sea" link otwiera się w nowej karcie