W pracy przedstawiono metodę modelowania wielkości ryzyka w ruchu drogowym z wykorzystaniem teorii szeregów czasowych, umożliwiającą wykrywanie i interpretację zmian poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wnioskowanie o przyszłych tendencjach tych zmian. Na jej podstawie zbudowano modele, dzięki którym możliwe było określenie związku pomiędzy poziomem bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, mierzonym liczbą śmiertelnych ofiar wypadków drogowych, a sytuacją ekonomiczną kraju. Ponadto wykonano analizy przyczyn nieoczekiwanych zmian poziomu bezpieczeństwa w przeszłości, a także wpływu warunków atmosferycznych na poziom bezpieczeństwa. Zbudowane modele umożliwiają również analizy wpływu na poziom ryzyka w ruchu drogowym dowolnych, innych czynników, pod warunkiem istnienia danych statystycznych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2003