W artykule przedstawiono metodę diagnostyki falownikowego układu napędowego z silnikiem indukcyjnym, pracującego w otwartej pętli sterowania, umożliwiającą wykrycie uszkodzenia tranzystorów falownika w czasie rzeczywistym. W celu wykrywania i lokalizacji awarii wykorzystano stosunki wartości składowych stałych do amplitud podstawowych harmonicznych prądów obciążenia falownika. W realizacji praktycznej, dla otrzymania poprawnych wyników obliczeń wartości średnich, posłużono się specjalnym schematem próbkowania prądu, zapewniającym stałą liczbę próbek w okresie uśrednianego przebiegu, niezależnie od jego częstotliwości. Dzięki takiemu rozwiązaniu diagnostyka może być prowadzona niezależnie od stanu pracy napędu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2003
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Diagnostyka falownika w czasie rzeczywistym" link otwiera się w nowej karcie