W artykule zaproponowano możliwość wykorzystania maszyny elektrycznej do kompensacji drgań momentu transmitowanego do obciążenia za pośrednictwem przekładni zębatej. Redukcje drgań na wale wyjściowym przekładni uzyskano w wyniku generowania odpowiedniej składowej zmiennej momentu elektromagnetycznego w silniku asynchrownicznym. Zaproponowano wykorzystanie bezczujnikowego układu sterowania momentem kompensującym do synchronizacji składowej zmiennej momentu elektromagnetycznego generowanego w silniku klatkowym z oscylacjami momentu oporowego na wale maszyny.
Autorzy
- dr hab. inż. Arkadiusz Lewicki link otwiera się w nowej karcie ,
- Tomasz Bajdecki
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2003
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Kompensacja drgań w napędzie z silnikiem klatkowym" link otwiera się w nowej karcie