Omówiono krytycznie wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych dotyczące wytrzymałości doków pływających. Przedstawiono wyniki analizy MES sił wewnętrznych i naprężeń w kadłubie doku o długości podporowej 255m, obciążonego ciężarem masowca o długości między pionami 252m i masie 20900 ton. Pokazano wpływ na wartość sił redukcji w kilblokach i naprężenia takich czynników jak: rozłożenie balastu wyrównwczego w zbiornikach doku, sztywność na zginanie dna doku, zwiększona masa jednostkowa rejonu maszynowni statku w stosunku do części pozostałej, obniżenie wysokości podbudowy drewnianej na niektórych kilblokach.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Strenght analysis of the floating dock-ship system." link otwiera się w nowej karcie