W referacie przedstawiono wyniki badań własności mechanicznych stali wysokiej wytrzymałości przeznaczonych na spawane konstrukcje okrętowe w zależności od prędkości odkształcenia. Badania były prowadzone w Akademii Marynarki Wojennej oraz w Politechnice Gdańskiej przy współudziale Uniwersytetu Technicznego w Rostocku podczas opracowywania charakterystyk tych stali dla potrzeb polskiego przemysłu okrętowego. Uwzględnienie obciążeń udarowych (> 100 s-1), zwłaszcza przy wybuchach niekontaktowych, na zmianę własności mechanicznych stali okrętowych winno być brane pod uwagę. Udarowe własności mechaniczne dla większości stali konstrukcyjnych różnią się od quasistatycznych, określanych przy wartościach większych 10-3 s-1. W referacie omówiono metodykę, wyniki oraz modele matematyczne opisujące zachowanie się stali wysokiej wytrzymałości przy prędkościach odkształcenia zmieniających się w granicach 10-4 ¸ 102 s-1.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2004