W rozprawie przedstawiono analizę wpływu struktury obwodu magnetycznego stojana i wirnika na wybrane parametry silników z magnesami trwałymi małych mocy. Przedstawiono najczęściej stosowane konstrukcje silników wykorzystujących magnesy trawłe o dużych gęstościach energii. Zdefiniowano parametry modelu zastępczego silników bezszczotkowych w układzie osi naturlanych oraz qd. Przedstawiono sposób wyznaczenia parametetrów silników bezszczotkowych stosując metody analityczną, numeryczną i doświadczalną. Zdefinowano parametryczny model silnika bezszczotkowego dla obliczeń numerycznych. Wykonano stanowisko badawcze do pomiaru rozkładu indukcji w szczelinie roboczej silnika. Opracowano metodę pomiaru indukcyjności.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004