Most przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wybudowano w 1973 r. Oryginalna konstrukcja, według aktualnej normy PN-85/S-10030 ''Obiekty mostowe. Obciążenia'', spełniała tylko wymogi klasy C, dlatego wystąpiła konieczność jej wzmocnienia. W trakcie prac stwierdzono występowanie znacznych deformacji pierwotnych blachownic we wszystkich dźwigarach mostu, będące efektem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności wynikające z prostowania blisko 4 km. środników, skłoniły do poszukiwania innego rozwiązania. Ostatecznie postanowiono poddać ocenie wpływ deformacji środników na nośność konstrukcji przęseł mostu w Kiezmarku.W referacie przedstawiono analizowane modele numeryczne, wyniki prowadzonych prac oraz wnioski końcowe wypływające z badań.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Numeryczna ocena nośności dźwigarów mostu w Kiezmarku." link otwiera się w nowej karcie