Publikacja przedstawia wnioski z wieloletnich badań odporności na deformację betonu asfaltowego. Jako wniosek z tych badań wynika, że obecnie stosowane metody badania pełzania statycznego i pełzania dynamicznego są niewystarczające do oceny betonu asfaltowego. Wprowadzenie modyfikacji metod badawczych w postaci skrępowania bocznego zdecydowanie poprawiło efektywność stosowanych metod do oceny betonu asfaltowego. Dodatkowo stwierdzono, że w badaniu pełzania statycznego i dynamicznego lepszą miarą podatności na koleinowanie jest prędkość pełzania, zamiast maksymalnego odkształcenia. W ocenie odporności na deformacje betonu asfaltowego należy wykorzystywać nie jedna a dwie lub trzy metody, na przykład pełzanie dynamiczne ze skrępowaniem bocznym oraz odporność na koleinowanie w koleinomierzu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004