Przedstawiono dwie grupy metod kontroli jakości paliwa - metody konwencjonalne i wybrane ''metody przesiewowe'' - w tym zastosowanie spektrofotometrii w bliskiej podczerwieni (NIR), które umożliwiają identyfikację sfałszowanego paliwa. Opisano także metodykę badań prowadzącą do oznaczenia nieznanego parametru użytkowego badanego paliwa, począwszy od utworzenia optymalnych postaci równań korelacyjnych poprzez kontrolę ich poprawności do wykorzystania analitycznego. Zwrócono też uwagę na możliwość błędów, gdy badania dotyczą paliwa spoza obszaru zmienności modelu chemometrycznego. Ponadto praca zawiera zarys problematyki złej jakości autogazu (LPG) oraz wyszczególnienie badań analitycznych jakie powinny być przeprowadzone, aby kontrola jakości autogazu była prawidłowa.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004