W artykule przedstawiono kilkuletnie doświadczenia autora w budowie i nauczaniu systemów ekspertowych. Scharakteryzowano opracowaną metodę budowy oraz przedstawiono odpowiednie przykłady. Pracę podzielono na trzy części. W pierwszej, przedstawiono metodę budowy rozważanych przez autora systemów ekspertowych, bazującą na logice klasycznej jak i rozmytej. W drugiej, omówiono przykłady (stworzonych w oparciu o opracowaną metodę) systemów ekspertowych dla potrzeb ekologii, górnictwa oraz w zarządzaniu przedsięwzięciami informatycznymi. Z kolei w części trzeciej, scharakteryzowano wykorzystanie doświadczeń autora w ich nauczaniu. Całość podsumowano, prezentując problemy pojawiające się zarówno na etapie tworzenia tych systemów jak i późniejszym nauczaniu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2004