Autor zwraca uwagę na kluczowe kwestie nauczania chemii w szkole średniej i wyższej w Polsce doby włączania w struktury Unii Europejskiej, a także w sytuacji, kiedy edukacja coraz wyraźniej staje się sektorem usług. Za dwa najważniejsze cele kształcenia - również w zakresie chemii (a szerzej - nauk ścisłych w ogóle) - autor uważa: - uczenie podstaw myślenia naukowego, ostrzegając przed rozziewem (który jest coraz bardziej widocznym faktem w kulturze w ogóle) pomiędzy kulturą humanistyczną, a kulturą naukową;- formowanie u uczniów i studentów zespołu cech mentalych i nawykówokreślanych ogólnie mianem kreatywności.Za technikę dydaktyczną szczególnie sprzyjającą realizacji tych celów autor uważa stosowanie tzw. ''projektów edukacyjnych''.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Po co uczymy chemii?" link otwiera się w nowej karcie