Przedmiotem niniejszej pracy doktorskiej było opracowanie empirycznego modelu hałasu emitowanego przez samochody, pozwalającego na określenie hałasu w dowolnych warunkach ruchu pojazdu oraz nadającego się do analizy parametrycznej wpływu podstawowych parametrów ruchu na emitowany hałas. W ramach pracy opracowano metodykę a następnie przeprowadzono badania drogowe hałasu ośmiu pojazdów. Na podstawie uzyskanych charakterystyk emisji hałasu zbudowano model VENOM (VEhicle NOise Model). W zakończeniu pracy przedstawiono analizę parametryczną wpływu parametrów ruchu pojazdu na hałas przez niego generowany oraz wpływ przykładowych profili prędkości jazdy na dawkę hałasu emitowanego do otoczenia.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Modelowanie hałasu samochodu osobowego w ruchu drogowym." link otwiera się w nowej karcie