W pracy przedstawiono wyniki badań nad wyznaczaniem sił osiowych w szynie kolejowej z zastosowaniem metody wymuszonych przemieszczeń poprzecznych. Badania przeprowadzone na stacjonarnym stanowisku badawczym wykazały, że siłę podłużną w szynie można znacznie dokładniej określić na podstawie zmiany nie pionowej, lecz poziomej siły poprzecznej. Pozwoliło to właściwie ukierunkować prace nad określaniem sił osiowych w szynach toru bezstykowego: koncepcja dalszych badań polegała na poziomym przemieszczeniu całego rusztu torowego za pomocą podbijarki. Stwierdzono, że jest możliwe wnioskowanie na temat siły podłużnej w szynach na podstawie pomiaru krzywizny, przy różnych wartościach przemieszczenia poprzecznego. W celu ustalenia położenia punktów mocowania czujników pomiarowych na ramie podbijarki przeprowadzono badania sztywności rusztu torowego w płaszczyźnie poziomej. Określenie jego sztywności pionowej pozwoli na opracowanie nowej metody regulacji osi toru.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Determination of CWR track's durability characteristics" link otwiera się w nowej karcie