Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Wpływ parametrów filtra wejściowego lc pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania

W referacie przedstawiono wpływ zmiany parametrów elektrycznych filtra na stabilność układu zasilania trakcji elektrycznej. Zaprezentowano ogólne założenia teoretyczne problemu oraz zaproponowano nowy współczynnik pozwalający na wstępne określenie stabilności sys-temu dla przyjętych parametrów filtra wejściowego. Przedstawiono wyniki analizy symula-cyjnej wykonanej w programie PSpice przy wykorzystaniu opracowanych modeli poszcze-gólnych elementów systemu trakcyjnego. Badania symulacyjne wykonano dla pojazdu III ge-neracji, czyli wyposażonego w przekształtnik energoelektroniczny i napędzanego silnikami indukcyjnymi, pracującego w obszarze regulacji po ograniczeniu mocy. Praca w tym obszarze stwarza bowiem największe ryzyko powstania niebezpiecznych oscylacji napięcia i prądu. Problem drgań związany z odpowiednim doborem parametrów filtra wejściowego jest szcze-gólnie istotny w sytuacji krajowego systemu trakcji kolejowej, gdzie nowoczesne pojazdy III generacji zaczną być eksploatowane w najbliższej przyszłości.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
polski
Rok wydania
2005

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Wpływ parametrów filtra wejściowego lc pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie