W referacie przedstawiono wybrane problemy podatności trakcyjnego systemu zasilania na występowanie oscylacji prądów i napięć. Oscylacje te są uzależnione od elementów LC, (m.in. filtrów podstacji, filtrów pojazdów) oraz algorytmów sterowania napędów. Przeprowadzono analizę systemu zasilania trakcji elektrycznej pod kątem stabilności w zależności od jego parametrów elektrycznych. Uwzględniono różne możliwe konfiguracje układu dla zmian położenia pojazdów względem podstacji zasilających. Obliczenia analityczne wsparto symulacjami komputerowymi wykorzystującymi opracowane modele matematyczne. Wykonane badania pozwalają na określenie zakresów zmian parametrów elektrycznego systemu zasilającego, dla którego układ może mieć charakter niestabilny.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Stabilność systemu zasilania trakcji elektrycznej" link otwiera się w nowej karcie