Artykuł dotyczy zagadnień utrzymania ruchu maszyn w powiązaniu z problemami parametryzacji zautomatyzowanych napędów. Przedstawiono krótki przegląd i kierunki rozwoju wspomagania komputerowego w ramach zakładowych systemów utrzymania ruchu. Zwrócono uwagę na pomijanie w popularnie publikowanych graficznych modelach systemów informatycznych CIM, ich podsystemów dedykowanych dla wspomagania utrzymania ruchu maszyn, podczas gdy takie komponenty oprogramowania są coraz powszechniej stosowane w przedsiębiorstwach. Scharakteryzowano podstawowe sposoby zbierania danych dla celów komputerowo wspomaganego utrzymania ruchu zespołów napędowych maszyn technologicznych. Przedstwiono przykładowe wyniki eksperymentów dotyczących rekomendownej przez autora metody zbierania danych o zachowaniu się automatycznego napędu, poprzez nieinwazyjny pomiar sygnałów sprzężeń zwrotnych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2005