Opracowanie przypomina koncepcje tzw. "korytarzy osiedleńczych" tworzonych przez pasma zurbanizowane, w skład których wchodziły wyodrębnione strukturalne jednostki osadnicze. Pasma te były obsługiwane przez wiązki infrastruktury technicznej a dostępność do poszczególnych jednostek i ich wielkości wynikały z warunków i możliwości technicznych środków komunikacji masowej, oraz możliwości fizycznych człowieka określanych parametrami ruchu pieszego. Takie założenia, przyjmowane do konstruowania hierarchicznych struktur urbanistycznych oraz ich konsekwentna realizacja w wielu krajach świata przeciwdziałały skutecznie rozlewaniu się zabudowy poza granice miast i powstawaniu przypadkowych, amorficznych form zagospodarowania przestrzeni. Na przykładzie teoretycznego modelu pasma zurbanizowanego Gdańsk - Kartuzy (z 1970 r) zastanawiano się nad określeniem zasad rozwoju współczesnego osadnictwa.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005