W pracy przedstawiono przegląd dotychczasowego stanu wiedzy i rozwoju jednokomorowych ogniw paliwowych, które w przeciwieństwie do konwencjonalnych ogniw paliwowych, do katody i anody dostarczana jest taka sama mieszanina powietrza i węglowodorów. W tym przypadku, ogniwo nie wymaga dwóch odseparowanych komór na gaz utleniający i redukujący, co umożliwia pominięcie w ich konstrukcji uszczelniaczy do separacji gazów. Mechanizm działania ogniwa jednokomorowego wykorzystuje różnicę w aktywnościach elektrokatalitycznych anody i katody, która jest odpowiedzialna za powstanie napięcia o wartości bliskiej sile elektromotorycznej ogniwa konwencjonalnego. Niniejszy przegląd obejmuje omówienie konstrukcji konwencjonalnych i planarnych ogniw jednokomorowych oraz konstrukcji ogniw osadzonych na elektrolicie oraz na anodzie. Przedstawiono wyniki badań ogniwa z porowatym elektrolitem oraz konstrukcji stosu ogniw.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2005
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Jednokomorowe tlenkowe ogniwa paliwowe" link otwiera się w nowej karcie