W referacie przedstawiono koncepcję projektową segmentowego pasażerskiego statku śródlądowego nowego typu, przeznaczonego na trasę Berlin-Królewiec, znamienną zastosowaniem nowych materiałów konstrukcyjnych i technologii wykonawczych, stwarzających możliwość innowacyjnego kształtowania konstrukcji oraz uzyskanie wysokich walorów eksploatacyjnych statku śródlądowego. Omówiono założenia koncepcyjne i funkcjonalno-techniczne projektowanego statku oraz program eksploatacji. Cechami szczególnymi prezentowanego statku jest zarówno ogólna koncepcja architektoniczna, umożliwiająca przechodzenie statku pod mostami o małym prześwicie oraz pływanie po wąskich i płytkich drogach wodnych, technologia wykonania konstrukcji kadłuba zbudowanego z paneli typu sandwich, jak i układ napędowy spalinowo-elektryczny lub spalinowo-hydrauliczny zasilany alternatywnymi paliwami gazowymi - o walorach ekologicznych.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- niemiecki
- Publication year
- 2007