W referacie przedstawiono koncepcję projektową segmentowego pasażerskiego statku śródlądowego nowego typu, przeznaczonego na trasę Berlin-Królewiec, znamienną zastosowaniem nowych materiałów konstrukcyjnych i technologii wykonawczych, stwarzających możliwość innowacyjnego kształtowania konstrukcji oraz uzyskanie wysokich walorów eksploatacyjnych statku śródlądowego. Omówiono założenia koncepcyjne i funkcjonalno-techniczne projektowanego statku oraz program eksploatacji. Cechami szczególnymi prezentowanego statku jest zarówno ogólna koncepcja architektoniczna, umożliwiająca przechodzenie statku pod mostami o małym prześwicie oraz pływanie po wąskich i płytkich drogach wodnych, technologia wykonania konstrukcji kadłuba zbudowanego z paneli typu sandwich, jak i układ napędowy spalinowo-elektryczny lub spalinowo-hydrauliczny zasilany alternatywnymi paliwami gazowymi - o walorach ekologicznych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- niemiecki
- Rok wydania
- 2007