Artykuł porusza niezmiernie ważny problem - jak przekazywać wiedzę o fundamentalnych zasadach etycznych w prowadzeniu wszelkiej działalności gospodarczej, jak kształcić postawy odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika. Dziedzina Public relations w ostatnich latach cieszy się bardzo złą opinią - tak w Polsce jak i na świecie - autorka artykułu porusza ten problem wskazując, że istotą public relations są działania , mające na celu właśnie kształtowanie postaw odpowiedzialnych, wskazując na etyczne działania jako na źródło powodzenia przedsięwzięć w sferze gospodarki. Na nauczycielu akademickim prowadzącym zajęcia z takich przedmiotów jak ekonomia, marketing, zarządzanie spoczywa szczególny obowiązek - nie tylko przekazania wiedzy dotyczącej podstaw prowadzenia takiej działalności i zasad rządzących tą dziedziną, ale też i przekazania wiedzy o konieczności przestrzegania zasad etyki w we wszelkich działaniach mających wpływ na istnienie i rozwój społeczeństwa. Działania polskiego środowiska public relations - prace nad Kartą Standardów Edukacyjnych i powołanie Polskiej Rady Etyki Public Relations jest dowodem nie tylko na istnienie świadomości ważności problemów etyki w edukacji PR, ale też świadomości, że w polskim środowisku - tak akademickim jak i gospodarczym w sferze PR nie dzieje się. najlepiej.''
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2008