Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Etyka public relations - jak uczyć, dylematy nauczyciela akademickiego

Artykuł porusza niezmiernie ważny problem - jak przekazywać wiedzę o fundamentalnych zasadach etycznych w prowadzeniu wszelkiej działalności gospodarczej, jak kształcić postawy odpowiedzialnego przedsiębiorcy i pracownika. Dziedzina Public relations w ostatnich latach cieszy się bardzo złą opinią - tak w Polsce jak i na świecie - autorka artykułu porusza ten problem wskazując, że istotą public relations są działania , mające na celu właśnie kształtowanie postaw odpowiedzialnych, wskazując na etyczne działania jako na źródło powodzenia przedsięwzięć w sferze gospodarki. Na nauczycielu akademickim prowadzącym zajęcia z takich przedmiotów jak ekonomia, marketing, zarządzanie spoczywa szczególny obowiązek - nie tylko przekazania wiedzy dotyczącej podstaw prowadzenia takiej działalności i zasad rządzących tą dziedziną, ale też i przekazania wiedzy o konieczności przestrzegania zasad etyki w we wszelkich działaniach mających wpływ na istnienie i rozwój społeczeństwa. Działania polskiego środowiska public relations - prace nad Kartą Standardów Edukacyjnych i powołanie Polskiej Rady Etyki Public Relations jest dowodem nie tylko na istnienie świadomości ważności problemów etyki w edukacji PR, ale też świadomości, że w polskim środowisku - tak akademickim jak i gospodarczym w sferze PR nie dzieje się. najlepiej.''

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język
polski
Rok wydania
2008

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Etyka public relations - jak uczyć, dylematy nauczyciela akademickiego" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie