W artykule przedstwaiono algorytmy estymacji rezystancji wirnika i indukcyjności wzajemnej w zamkniętym układzie sterowania prędkości silnika indukcyjnego klatkowego. Do wyznaczenia rezystancji wykorzystano algorytm oparty na porównaniu modelu napięciowego i prądowego silnika. Do wyznaczania indukcyjności wykorzystano, znaną z literatury, zależność modelu multiskalarnego. Wyznaczane w stanie ustalonym parametry zapisywane są w dwu warstwowej sieci neuronowej.Do uczenia sieci zastosowano metodę wstecznej propagacji, ze zmiennym współczynnikiem uczenia. Zastosowano uczenie na bieżąco, które było zatrzymywane lub wznawiane zależnie od poziomu błędu uczenia. Przedstawiono badania symulacyjne i eksperymentalne z wykorzysaniem napędu o mocy 1,1kW.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Language
- angielski
- Publication year
- 2008