Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.3397/1.3102007
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009