Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca zawiera wyniki pomiarów kierunkowości hałasu różnych opon toczonych po różnych nawierzchniach. Wśród nich były zarówno typowe nawierzchnie drogowe jak również ciche nawierzchnie oraz eksperymentalne nawierzchnie poroelastyczne. W pracy zaprezentowano również wpływ prędkości toczenia oraz rodzaju opony i nawierzchni na kierunkowość emisji hałasu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.3397/1.3102007
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements" link otwiera się w nowej karcie