Artykuł przedstawia nowy system komputerowy do projektowania okrętowych układów napędowych dysza-śruba. Obliczenia oparte są na teorii linii nośnej, teorii powierzchni nośnej oraz na wynikach oryginalnych badań eksperymentalnych. System umożliwia optymalizację ukadu dysza-śruba z punktu widzenia maksymalnej sprawności napędowej, wytrzymałości, charakterystyk kawitacyjnych i poziomu wymuszeń niestacjonarnych. Przykład obliczeniowy pokazuje zasadność projektowania układów dysza-śruba dla stosunkowo szybkich statków transportowych.
Authors
- Tadeusz Koronowicz,
- Zbigniew Krzemianowski link open in new tab ,
- Teresa Tuszkowska,
- prof. dr hab. inż. Jan Szantyr link open in new tab
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.2478/v10012-008-0019-3
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Language
- angielski
- Publication year
- 2009