Artykuł przedstawia nowy system komputerowy do projektowania okrętowych układów napędowych dysza-śruba. Obliczenia oparte są na teorii linii nośnej, teorii powierzchni nośnej oraz na wynikach oryginalnych badań eksperymentalnych. System umożliwia optymalizację ukadu dysza-śruba z punktu widzenia maksymalnej sprawności napędowej, wytrzymałości, charakterystyk kawitacyjnych i poziomu wymuszeń niestacjonarnych. Przykład obliczeniowy pokazuje zasadność projektowania układów dysza-śruba dla stosunkowo szybkich statków transportowych.
Autorzy
- Tadeusz Koronowicz,
- Zbigniew Krzemianowski link otwiera się w nowej karcie ,
- Teresa Tuszkowska,
- prof. dr hab. inż. Jan Szantyr link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.2478/v10012-008-0019-3
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "A Complete Design of Ducted Propellers Using the New Computer System" link otwiera się w nowej karcie