Pliki z wynikami pomiarów wykonywanych za pomocą drezyny pomiarowej EM-120 zawierają m.in. informacje o lokalizacji w torze lub jego pobliżu charakterystycznych punktów stałych: mostów, przejazdów kolejowo-drogowych, rozjazdów, semaforów i stacji. Dla oceny postępu degradacji toru w trakcie jego eksploatacji szczególne znaczenie mają informacje o położeniu rozjazdów. W referacie przedstawiono obecnie stosowany sposób wprowadzania danych o położeniu obiektów inżynierskich oraz koncepcję wykorzystania sztucznych sieci neuronowych do automatycznego wykrywania i lokalizowania rozjazdów na podstawie charakterystycznych cech wykresów parametrów geometrycznych toru kolejowego. Zaprezentowano też wyniki eksperymentu polegającego na wykrywaniu rozjazdów zwyczajnych na wybranych liniach kolejowych.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2009