Pliki z wynikami pomiarów wykonywanych za pomocą drezyny pomiarowej EM-120 zawierają m.in. informacje o lokalizacji w torze lub jego pobliżu charakterystycznych punktów stałych: mostów, przejazdów kolejowo-drogowych, rozjazdów, semaforów i stacji. Dla oceny postępu degradacji toru w trakcie jego eksploatacji szczególne znaczenie mają informacje o położeniu rozjazdów. W referacie przedstawiono obecnie stosowany sposób wprowadzania danych o położeniu obiektów inżynierskich oraz koncepcję wykorzystania sztucznych sieci neuronowych do automatycznego wykrywania i lokalizowania rozjazdów na podstawie charakterystycznych cech wykresów parametrów geometrycznych toru kolejowego. Zaprezentowano też wyniki eksperymentu polegającego na wykrywaniu rozjazdów zwyczajnych na wybranych liniach kolejowych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009