Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive

W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń w analizowanym układzie a następnie na odpowiednią reakcję ukłądu. W przypadku wykrycia np. uszkodzenia czujnika prędkości możliwe jest przełączenie napędu w tryb pracy bezczujnikowej (tj. bez użycia czujnika prędkości wału silnika). Zaproponowane rozwiązanie zostało zweryfikowane symulacyjnie i eksperymentalnie dla napędu trakcyjnego pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1,2MW.

Authors

Additional information

DOI
Digital Object Identifier link open in new tab 10.1109/tie.2009.2029582
Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Language
angielski
Publication year
2010

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab