Przedstawiono metodę wyznaczania dwóch wskaźników diagnostycznych, które mogą być używane do oceny zużycia modułów IGBT dużej mocy. Proponowane podejście jest próbą zaadaptowania znanej z literatury metody laboratoryjnej do pracy bezpośrednio w układzie napędowym pojazdu trakcyjnego. Rozważane wskaźniki diagnostyczne to rezystancja cieplna między półprzewodnikiem a podstawą modułu oraz napięcie nasycenia kolektor-emiter IGBT. Wskaźniki te mogą być użyte w celu określenia stopnia rozwarstwiania struktury modułu na skutek termomechanicznego zmęczenia stopu lutowniczego oraz uszkodzeń połączeń drutowych wewnątrz modułu. Proponowana metoda została częściowo zweryfikowana eksperymentalnie.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.1109/isie.2010.5637327
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Language
- angielski
- Publication year
- 2010